zaterdag 10 maart 2012

Ik blijf overigens van overtuiging dat het web fenomenaal fantastisch is...

Vorige week zelf nog eens een praatje gedaan, en dat op het mswebcafé georganiseerd door next@bruges  (slides hieronder).

Volgende week geven diezelfde kindjes trouwens er helemaal een lap op met een groots opgezet "launchevent" in de concertzaal. Allen daarheen zou ik zeggen, zeker als je er nog aan twijfelt dat er wel wat gaande is in Brugge en omstreken. De prélaunch vorige week was alvast een success. Bijzonder boeiende contacten gelegd, en nieuw geweld met dadendrang (her-)ontdekt. Op de launch straks allicht meer van dat.



Veel inhoudelijke reactie op mijn (allicht te) technisch verhaal was er niet echt (wel wat reacties op de fijne prezi-vorm), maar ik heb er toch minstens weer mijn persoonlijk equivalent van "Cato's volhardende herhalen" uit de kast kunnen halen. Het puntje op de I zeg maar: een tussenslide waarin ik iedereen oproep om vol ontzag te kijken naar het Internet als een fantastische wondermachine en ontzaglijke verwezenlijking van de menselijke vooruitgang (in al zijn chaotisch gedistribueerde verantwoordelijkheid daarenboven).

Bij deze: elke dag om 3h14m15s (926535) in de namiddag, en liefst als een tijdzone-tsunami over de hele wereld: "Één minuut stilte voor het Internet!". Graag. Merci. En met overtuiging.

En dat van die URI's in die presentatie en zo, dat hoort echt wel bij dat verhaal. Schoon en propere, bruikbare URI's zijn de bouwstenen van een goed werkend web.  Ze mogen op olifanten de Alpen oversteken om ons te proberen op andere gedachten te brengen, op dat punt gaan we nu eens niet toegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten